A csonka családokról szól a Terminál Workhouse új előadása

2017 november 11. szombat, 9:04

November 24-én mutatja be a Terminál Workhouse “Anton, avagy a végén minden jobbra fordul” című morbid melodrámáját a B32 Kultúrtérben. Az előadás a csonka családokban felnövő gyerekek lelki nehézségeiről és ennek a felnőttkorban is érezhető hatásairól szól, középpontban az öngyilkos hajlamú Antonnal. A szívfacsaró szerelmi dráma súlyos mondanivalóját a gondosan adagolt fekete humor és a szereplők dalbetétei oldják. Géczi Zoltán rendezését Gáspár Anna és a Manna Produkció segít színpadra állítani.

Menszátor Héresz Attila / Terminál Workhouse: Anton, avagy a végén minden jobbra fordul / Fotó: Marosi Viktor

Menszátor Héresz Attila / Terminál Workhouse: Anton, avagy a végén minden jobbra fordul / Fotó: Marosi Viktor

Az alkotók ajánlója:

A család mindegyikünk életének egyik legfontosabb sarokpontja – de mi történik az ember lelkével, ha ez a biztos alap eltűnik a lába alól? A főszereplő testvérpár, Anton és Egon, illetve a kórházakból könyveket lopdosó Alíz családjában rengeteg szomorúság fordul elő: elvesztett családtagok, válás vagy halálos betegség, a gyerekeket pedig még felnőttként is kínozza az ezek miatt érzett lelkiismeret-furdalás. De lehet-e valódi felelőssége ebben egy gyereknek? És mivel lehet egyáltalán elviselni ezt a sokszor hamis bűntudatot?

„A csiga megy az úton:
– Jajj de jó, hogy lassan megyek! Jajj de jó, hogy lassan megyek! Jajj de jó, hogy lassan megyek!
– Mondd már meg te csiga, mér’ jó, hogy olyan lassan mész?
– Mer’ rossz irányba haladoook!”

Hajmási Dávid / Terminál Workhouse: Anton, avagy a végén minden jobbra fordul / Fotó: Marosi Viktor

Hajmási Dávid / Terminál Workhouse: Anton, avagy a végén minden jobbra fordul / Fotó: Marosi Viktor

Az előadás közép-európai borongóssággal közelít a súlyos családi kérdések felé, a nyomasztó témákat pedig Géczi Zoltán és Fülöp Áron groteszk akasztófahumora segít oldani és emészteni. A néhol könyvtári, néhol kórházi légkörben ezek a morbid viccek teszik feldolgozhatóvá a viszonyok kerekedését és a szereplők vívódásait, amihez a karakterek Vidák Róbert zenei vezető irányításával megszületett dalai adnak további fogódzót.

A Terminál Workhouse olyan kötetlen színházi csoportosulás, melynek tagjai a legkülönbözőbb módokon és műfajokban valósítják meg közös elképzeléseiket, és akik számára a műhely saját projektek megalkotására is lehetőséget teremt. Alkotócsoportjukhoz köthető Tasnádi és Mrozek feldolgozás, több popkult Shakespeare-parafrázis, vagy Baudelaire-szövegekkel kevert Andersen-mese. Legközelebb pedig Vonnegut Majomházának feldolgozását mutatják be december 15-én a Mu Színházban.

Kálóczi Orsolya / Terminál Workhouse: Anton, avagy a végén minden jobbra fordul / Fotó: Marosi Viktor

Kálóczi Orsolya / Terminál Workhouse: Anton, avagy a végén minden jobbra fordul / Fotó: Marosi Viktor

ANTON, AVAGY A VÉGÉN MINDEN JOBBRA FORDUL
Morbid melodráma egy könyvesboltban

Anton: Hajmási Dávid
Egon: Menszátor Héresz Attila
Alíz: Kálóczi Orsolya
Manyi: Rusznák Adrienn
Szofi / Rubin / Vevő / Kislány: Gerlits Réka
Lech / Vevő / Pincér / Kisfiú: László G. Attila

Szöveg: Géczi Zoltán, Fülöp Áron
Zenei vezető: Vidák Róbert
Produkciós vezető: Gáspár Anna
Rendező: Géczi Zoltán

Előadások:
November 24. B32 Galéria és Kultúrtér (bemutató)
December 17. B32 Galéria és Kultúrtér

 
 

Kapcsolódó anyagok