Vonnegut novellából készít előadást Ullmann Mónikával a Terminál Workhouse

2018 január 04. csütörtök, 7:42

A darab a túlnépesedett Földön játszódik, ahol a társadalom érdekében globális szinten törekszenek az egyén minden természetes ösztönének és vágyának elnyomására.

Fotó: Terminál Workhouse

Fotó: Terminál Workhouse

Az alkotók ajánlója:

„Örömmel számolhatunk be kedves nézőinknek arról, hogy a FŐMÉRŐ higanyszála ismét egy fokot ment lejjebb az elmúlt fél évben! Azt hiszem, mindannyiunk nevében megköszönhetem a Kisasszonyoknak fáradhatatlan, áldozatos munkájukat, hogy kedvességükkel, megértésükkel és odaadó támogatásukkal a világ legharmonikusabb helyeivé varázsolják a Szalonokat. Ne feledjék: sosem késő ellátogatni az Önökhöz legközelebb eső ÖÖSZ-be, hogy az emberiség érdekében álomra hajtsák fejüket!”

A világ menthetetlenül túlnépesedett, így a Világkormány drasztikus lépésekkel próbálja megakadályozni a további gyerekek születését: magát az érzéki vágyat törlik el egy tabletta előírásával, amely szedésének elmulasztása súlyos börtönbüntetést von maga után. Emellett speciális szalonokban egyesek kötelezően, mások önként kérhetik azonnali kiiktatásukat a társadalomból – persze a legkényelmesebb körülmények között, az ún. Kisasszonyok gondoskodásában. Akadnak azonban olyanok, akik megtagadják az érzékiség szabályozását, így ösztöneikkel az új társadalmon kívülre rekesztik magukat…

Kurt Vonnegut borongósan komikus disztópiája Göncz Árpád fordításában olvasható, ezt a szöveget alkalmazta színpadra Dancsecs Ildikó. A Dömötör Tamás rendezte darabban ellentmondást nem tűrően itat át mindent az uralkodó rendszer agresszív, a legalapvetőbb emberi érzelmeket kisemmiző propagandája. A főszereplő Kisasszonyokat játszó Ullmann Mónika és Gerlits Réka ezen a lepusztított felszínen próbál új emberként viselkedni és menekülni a tabletták szedését bojkottáló, érzékiségre éhes Senkiháziak elől – egészen addig, amíg egyikük valóban szembe nem kerül a leghírhedtebb „fenevaddal”. A találkozás által egymásnak feszül a két radikális eszme és világlátás, az igazságok kusza hálójában pedig lassacskán eldönthetetlenné válik a bűnöző és áldozat egyértelmű beazonosítása.

Az „Isten hozott a majomházban” című sci-fi játékot január 8-án mutatja be a Terminál Workhouse a MU Színházban.

A Terminál Workhouse olyan kötetlen színházi csoportosulás, melynek tagjai a legkülönbözőbb módokon és műfajokban valósítják meg közös elképzeléseiket. Eddigi bemutatóik során törekedtek új szövegek és sajátos hangulatú előadások megalkotására és korunkra való reflektálásra. Alkotócsoportjukhoz köthető Tasnádi és Mrozek feldolgozás, több popkult Shakespeare-parafrázis, vagy Baudelaire-szövegekkel kevert Andersen-mese. Az Isten hozott a majomházban a 2018-as év első bemutatójaként ismét egy izgalmas világba kalauzol el minket, melyben a fiktív jövőképen keresztül görbe tükröt tartanak a mai valóság(ok) elé.

Pete Crocker, nyomozó: Hajmási Dávid
Nancy McLuhan, Kisasszony: Ullmann Mónika
Mary Kraft, Kisasszony: Gerlits Réka
Idős férfi: Horváth Károly
Billy a költő: Molnár Gusztáv

Produkciós asszisztens: Kovács Zsuzsanna
Jelmez: Makány Márta
Technika: Vella Péter
Fény: Váradi András
Színpadra alkalmazta: Dancsecs Ildikó
Rendező: Dömötör Tamás

 
 

Kapcsolódó anyagok