Schneider Zoltán lesz a Radnóti következő workshopjának vendége

2019 április 22. hétfő, 10:00

A Radnóti Színház következő workshopjára április 27-én, szombaton 15:00-17:00 között kerül sor, ezúttal A művésznő és rajongói című idei bemutathoz kapcsolódóan.

Rusznák András, Pál András, Konfár Erik eh. és Kelemen József / Radnóti Színház: A művésznő és rajongói / Fotók: Dömölky Dániel

Rusznák András, Pál András, Konfár Erik eh. és Kelemen József / Radnóti Színház: A művésznő és rajongói / Fotók: Dömölky Dániel

A kétórás foglalkozás alatt az álmainkhoz, vágyainkhoz vezető út, az elérésükhöz szükséges kompromisszumok kerülnek terítékre játékosan. Vendég a remek humorú Schneider Zoltán színművész, a foglalkozást Szendrey Gitta drámainstruktor és Vincze Petra színházi nevelési gyakornok vezetik. A részvétel díjmentes, de regisztrációhoz kötött a radnotimuhely@radnotiszinhaz.hu címen. Nem feltétel az előadás ismerete, minden felnőtt érdeklődőt szeretettel várnak!

Lovas Rozi és Porogi Ádám / Radnóti Színház: A művésznő és rajongói / Fotók: Dömölky Dániel

Lovas Rozi és Porogi Ádám / Radnóti Színház: A művésznő és rajongói / Fotók: Dömölky Dániel

Valló Péter a Farkasok és bárányok után ezúttal ismét egy Osztrovszkij-komédiát állított színpadra a Radnótiban, Morcsányi Géza friss fordításában, amelynek korábbi magyar címe Tehetségek és tisztelők volt. A színházi világban játszódó orosz mű a fiatalok vágyai és a boldoguláshoz szükséges kompromisszumok ellentétét járja körül, középpontjában egy színésznő kiárusításával – a Radnótiban mindez több mint százharminc évvel az ősbemutató után, a #metoo mozgalom korában kerül színpadra.

Lovas Rozi és Martinovics Dorina / Radnóti Színház: A művésznő és rajongói / Fotók: Dömölky Dániel

Lovas Rozi és Martinovics Dorina / Radnóti Színház: A művésznő és rajongói / Fotók: Dömölky Dániel

Osztrovszkij 1881-ben, saját negatív tapasztalatai alapján írta ezt a komédiát, amelyben Nyegina, a fiatal színésznő először kerül szembe azzal a ténnyel, hogy a jobb élet és a karrier érdekében alá kellene vetnie magát a gazdag mecénások vágyainak. „A művészet nem tud kiállni önmagáért, ha durva, brutális hatalmakkal kerül szembe, és gazdag mentorokat kell szereznie magának” – írja Osztrovszkij. Nyeginát szíve inkább az idealista tanítóhoz húzná, aki nem csak a tudományokra és a jó modorra, hanem a tisztességes életre is oktatja őt. A nagy kérdés az, hogy mi a fontosabb Nyegina számára, és miről tud könnyebben lemondani. A színdarab ítélkezés nélkül mutatja be ezt az emberi dilemmát, miközben a nézőket bevezeti a színpad mögötti világ humoros, játékkal és keserűséggel teli hétköznapjaiba.