Elindult a jegyvásárlás a POSZT versenyprogramjára!

2017 április 03. hétfő, 21:56

Már kaphatók a jegyek a 2017-es POSZT versenyprogramjára!

Tizennégy produkció került be az idei Pécsi Országos Színházi Találkozó versenyprogramjába. Az előadásokat június 8. és 17. között tekinthetik meg az érdeklődők. A 17. POSZT versenyprogramjának két idei válogatója Árkosi Árpád rendező és Kovács Dezső kritikus volt.

Mely előadásokról van szó?:

A nagyszínpadon látható

  • a debreceni Csokonai Nemzeti Színház Jadviga párnája,
  • a Budapesti Operettszínház A chicagói hercegnő,
  • a Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulata Retromadár blokknak csapódik és forró aszfaltra zuhan,
  • a Nemzeti Színház III. Richárd, amelyet a Gyulai Várszínház hozott létre,
  • a Vígszínház Bűn és bűnhődés,
  • az Örkény István Színház Mesél a bécsi erdő,
  • a szombathelyi Weöres Sándor Színház A falu rossza című előadása.

A kamaraszínházban láthatja a közönség

  • a Katona József Színház Nóra – karácsony Helmeréknél,
  • a Radnóti Miklós Színház Futótűz,
  • a Miskolci Nemzeti Színház Kivilágos kivirradtig,
  • a kecskeméti Katona József Színház Apátlanul,
  • a Kolozsvári Állami Magyar Színház A mélyben,
  • a Nemzeti Színház Részegek című előadását.

A pécsi Expo Center ad helyet

  • a Proton Színház és a Trafó Látszatélet című produkciójának.
Pécsi Nemzeti Színház

Pécsi Nemzeti Színház

Hol válthatunk jegyet?:

A Jegymesteren, illetve személyesen az alábbi helyszíneken válthatunk belépőt: a pécsi Kodály Központban, a Zsolnay Kulturális Negyed látogatóközpontban, a Széchenyi téren található Pécs Ponton, valamint a Művészetek és Irodalom Házában.

ONLINE JEGYVÁSÁRLÁS ITT lehetséges.

A válogatásról:

Mit tapasztaltál?

Kovács Dezső: Sokak fejében még mindig valamiféle archaikus kép él a határon túli magyar színjátszásról. De már rég nem arról szól a történet, hogy az alkotók mostoha körülmények között ápolják a magyar nyelvet és színikultúrát. Nem! Kőkemény, magas színvonalú és gyümölcsöző szakmai munka folyik a magyar nyelvű színházakban, profi és gyakran nehéz körülmények között. Sokszor tapasztaltam, hogy a szűkös kondíciók közepette is egészen kiugró szellemi értékek jönnek létre, és arra jutottam, ez nagyrészt társulatfüggő, vezetésfüggő, tehetségfüggő. Kedvenc példám erre egy gyönyörű költői fantázia, a gyergyószentmiklósi Anyegin-előadás, amit a 24 éves Nagy Botond rendezett. Nem került be a 14-es keretbe, de igazán emlékezetes maradt.

Milyen tanulságokat szűrtél még le az útjaid során?

Kovács Dezső: Az elmúlt évtizedekben sajnálatos módon a rendezőgenerációk nem kaptak igazán teret, ezért eltűntek, vagy külföldön kényszerültek dolgozni – őket nem lehet pótolni. Ugyanakkor a mostani huszon-, harmincévesek nagy erővel törnek előre és ez egy áldásos fejlemény. Úgy látom, hogy a fiatalok, akiket a listánkon ifj. Vidnyánszky Attila és Székely Kriszta rendező képvisel, most végre lehetőséget kapnak és újfajta gondolkodásmódot is hoznak. Nemcsak rendezőkről van szó, hanem alkotócsapatokról, tagjai közt színészekkel, írókkal, dramaturgokkal, tervezőkkel. Az új színházi nemzedék teamben gondolkodik és másféle érzékenységgel dolgozik, mint az elődei. Máshogy szocializálódott, szabadabban használja azokat a technikai eszközöket is, amelyek a rendelkezésére állnak, merészebben kísérletezik a szcenikával, a hanggal és a vizualitással. Gyakran erőteljes képekben, nagyszabású víziókban gondolkodik, s mindent megtesz azért, hogy a világnézete tetten érhető legyen a színpadon, tehát totális színházra törekszik. Éppen ezért az a nyelv, amin ők fogalmaznak, az igazán jelentékeny alkotókéval rokon. Láttam olyan előadást is ifjú rendezőtől, amitől a nézők egy része visszahőkölt, mert túl sok attraktív elemmel és zenei betéttel, vizuális effekttel operált. De azt gondolom, hogy ezek a szárnypróbálgatások és Gesamtkunstwerkek egy új színházi korszak kezdetét jelölhetik.

Folytatást itt talál.

 

 
 

Kapcsolódó anyagok