Rujder Vivien: “Az első szakmai gyakorlat alatt kezdtem kinyílni”

2018 április 18. szerda, 8:42

2017-ben végzett a Színművészetin, majd egyből a Katona társulatához szerződött. Rujder Vivient a Deszkavízió blog kérdezte.

A Deszkavízió cikkéből:

“Eredetileg táncosnak készültem, de volt két komoly sérülésem, így hiába felvételiztem a Győri Balettbe, azt mondták, hogy fizikailag alkalmatlan vagyok a hosszútávú táncos pályára. Mosonmagyaróváron jártam egy amatőr színjátszó társulatba, amely a Baráti Kör a Művészetért Alapítvány keretein belül működik, Theatrum Ad Flexum a neve, az ő előadásaikban csak táncoltam eleinte, aztán kaptam két szöveges szerepet, az Isten pénzében és A kölyökben. Megtetszett nagyon, akkor voltam 16-17 éves, így elkezdtem verseket és monológokat tanulni a nagynénémmel, aki szintén tagja volt a színjátszókörnek. Vele készültem a Színmű felvételijére is, amivel úgy voltam, hogy biztos már az elején kiesek, hiszen évente több mint 800 ember felvételizik, szóval másodiknak bejelöltem az anglisztikát, mert nagyon érdekelt a fordítás és az idegenvezetés. Aztán fölvettek, amire tényleg egyáltalán nem számítottam, de ha már egyszer így alakult, akkor eldöntöttem, hogy ez lesz a szakmám. Szóval nagy álmaim nem voltak, hogy majd én egyszer színésznő leszek, csak elmentem a felvételire és sikerült” – mesélt a kezdetekről Rujder Viven.

Rujder Vivien (Fotó: Nánási Pál)

Arra a kérdésre, evidencia volt-e, hogy a Katonába kerül, így felelt: “Nem. Voltak az osztályban találgatások, ahol azt mondták, hogy mi Dér Zsolttal biztos a Katonába szerződünk, de én ezt nem éreztem. Azt mondjuk tudtam, hogy Máté Gábor nagyon szeret engem, mint embert, de hogy mit gondol rólam, vagy arról, hogy mi lesz belőlem szakmailag, azt nem. A szerződtetési tárgyaláson azt mondta nekem tavaly, hogy elég sokáig tartott, mire kibújt a szög a zsákból. Látott bennem valamit, ami miatt felvett, és egy kicsit meg volt ijedve, hogy nem mutatom azt a fejlődést, amit a felvételi alapján várt tőlem. Igazából az első szakmai gyakorlat alatt kezdtem kinyílni, amikor kiengedett a Belvárosiba, a Mindent Éváról volt az első darabom. Pont a héten vették le, nagy szívfájdalom volt, nagyon megviselt, meg is sirattam, de ezt is meg kell tapasztalni” – mesélte a színésznő.

A tavaly bemutatott A nők iskolájában egykori osztályfőnöke, Máté Gábor a partnere. Ennek kapcsán elondta: “Az első két hét a próbafolyamatban az arra ment rá, hogy őt figyeltem és zavarban voltam. Én akkor már aljas módon tudtam, hogy a szakdolgozatomnak ő lesz a központi témája, hogy mennyire követi azokat a dolgokat, amiket nekünk tanít. Többször előfordult, hogy ültem a széken, és ahelyett, hogy járattam volna az agyamat, azt néztem, hogy ő mit csinál. Nagyon jó vele dolgozni, a takarásban találkozunk először, mielőtt bevisz engem a színpadra, ott mindig van egy pár mondatos beszélgetés, egy vállsimogatás. Az, hogy elmondhatom magamról, hogy a mesteremmel játszhatok is együtt, az bármit megér nekem, bármilyen darab lehetne, de így, hogy a szívemnek nagyon kedves ez az előadás, pláne büszke vagyok rá” – hangsúlyozta Rujder Vivien, aki első alkalommal dolgozik együtt Székely Krisztával, az Ithaka bemutatóját májusban tartják a Katonában.

“Nagyon okos nő, fantasztikus agya van, jókat lehet vele beszélgetni. Annyira színesen látja a világot, az emberi elme legmélyéig tud gondolkodni, és mindezt végtelenül egyszerű példákkal érzékelteti. Egyszerűen nagyon jó vele dolgozni, jófajta műhelyhangulat van minden próbán. Amióta elkezdtük, azóta minden nap úgy jövök ki a színházból, hogy az Ithaka valami nagyon jó lesz” – mondta a Katona színésznője.

A teljes interjú itt olvasható.

 
 

Kapcsolódó anyagok