Király Dániel: “Nem véletlenül hívják ezt hivatásnak”

2018 május 17. csütörtök, 9:00

Május 26-tól új részekkel tér vissza az Egynyári kaland című tévésorozat. A 3. évad forgatásáról, színház és filmezés egyensúlyáról a Vígszínház fiatal színészét, Király Dánielt a Műsorvízió blog kérdezte.

Király Dániel / Fotó: Vígszínház

A Műsorvízió blog interjújából:

Király Dániel az Egynyári kaland 3. évadáról elárulta: “…hála istennek, elég jó hangulatban telt a forgatás. Nem arról szólt, hogy bementünk egy sötét stúdióba és dolgoztunk éjt nappallá téve. Sokat forgattunk valóban, de a kollégáknak köszönhetően nagyon jó élmény volt (…) A legemlékezetesebb, azt hiszem, az egyik 12 órás forgatási nap volt, amikor egész nap egyetlen jelenetet vettünk. Délutántól reggelig forgattunk egy albérletben. Azért is tartott ilyen sokáig, mert valóban egy albérlet volt a helyszín, nem épített díszlet és mind a hat főszereplő együtt szerepelt. Számtalan irányból fel kellett venni ugyanazt a jelenetet és mindenki rengetegszer elmondta a saját kis szövegét (…) Viszonylag keveset forgattam ezelőtt, és ezért rengeteget tanultam ezen a két nyáron. Nagyon jó tapasztalatokat gyűjtöttem munkabírásról, kitartásról és emberségről” – mesélte a színész.

Arra a kérdésre, hogy könnyen össze lehet-e egyeztetni a forgatást a színházzal, a Vígszínház fiatal színésze így felelt: “Igen, mert évad végétől évad elejéig forgattunk. Idén nyáron is így lesz, de most bele fog lógni az első őszi próbákba. Az egyeztetést mindig ügyesen kell csinálni, de a színház marad az első (…) Van rajtam egy elég nagyfokú fáradtság, de mégis, nem véletlenül hívják ezt hivatásnak, én pedig érzem a hívást, és nem tudok neki ellenállni. Mindig van, ami motiváljon (…) Most kilenc futó előadásom van, ami sok, de ad egyfajta frissességet az, ha sokfélét játszhatok. Tény, hogy fárasztó, hogy kevés a szabad este, de valahol ez tart életben. Fura kettősség ez” – mondta Király Dániel.

Király Dániel és Piti Emőke / Egynyári kaland / Fotó: Piti Marcell

A színészi hivatástudatról a Vígszínház művésze elmondta: “Ha túl keveset játszanék, akkor az lenne a baj. A Peer Gyntben van egy nagyon izgalmas mondat, ami megragadta a képzeletemet, amikor még az egyetemen foglalkoztunk vele. A darab egyik szereplőjének, a gomböntőnek az a feladata, hogy azokat az embereket, akik nem önmagukként éltek, azokat haláluk után összeönti egy masszává, és új embereket formál belőle. Peer Gyntnek az a fixa ideája, hogy biztosan a pokolra kerül, de amikor megtudja, hogy se pokol, se mennyország nincs, hanem összeöntik másokkal, akkor teljesen kiakad, és megkérdezi a gomböntőtől, hogy „Mit jelent az, hogy önmagad?”. A gomböntő pedig azt feleli, hogy „Önmagadnak lenni annyit tesz, elveszíteni az életed.” Ez a mondat az egyetemen nagyon érzékeny ponton talált el engem. Azt éreztem, hogy annak érdekében, hogy kiteljesítsem magam a színészetben, a színházban, ahhoz el kell veszítenem az életemet, egy másik életutat. Azok az áldozatok, amiket meghozok a magánéletemben, hogy a színházban, a szakmai életemben helyt tudjak állni és fejlődjek, az bizonyos értelemben az élet elvesztésével jár. Legalábbis egy másik dimenzió, egy lehetséges élet elvesztésével” – szögezte le Király Dániel.

A teljes interjú ide kattintva olvasható.

 
 

Kapcsolódó anyagok