Herczeg Tamás: “Minden évben próbáljuk egy centivel túlterhelni a közönséget”

2018 december 06. csütörtök, 7:45

A közönség ma sokkal szívesebben közelít a filmes előéletű darabokhoz, így a Dóm tér 2019-es szuperprodukciója a Titanic című Broadway musical lesz. A Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatóját a hvg.hu kérdezte.

 

A hvg.hu cikkéből:

“A kedvencem talán a fesztivál indulásának története. Nagyon tetszik, hogy Klebelsberg Kunonak, aki annak idején kultuszminiszter és Szeged térségének országgyűlési képviselője volt egy személyben, nem csak európai léptékű víziója, hanem kellő akarata is volt ahhoz, hogy a tervét végigvigye. Klebelsberg kitalálta, hogy egy nagyszabású művészeti fesztivállal megtérülhet a városnak mindaz, amit az egyetemi központ és a Dóm tér kialakításába fektetett. Az szintén inspirál, hogy 1931-ben olyan modern felfogású volt az első Szegedi Szabadtéri Játékokat megrendező bizottság, hogy klaszterbe szervezte a magán szálláshelyeket a fesztiválra érkező tömegeknek. Ők tulajdonképpen már akkor létrehozták az Airbnb-t” – mesélte Herczeg Tamás.

Herczeg Tamás / Fotó: Dusha Béla

Herczeg Tamás / Fotó: Dusha Béla

A direktor emlékeztetett, hogy az elmúlt két évben felújítás miatt zárva volt a belvárostól rövid sétára lévő Újszegedi Szabadtéri Színpad, viszont most ismét két játszóhelyes fesztivállá válhatnak. “Hiába hívjuk kis színpadnak, ez sem kicsi, vígszínháznyi méretű, közel 1200 ember befogadására alkalmas, a színpad és a nézőtér ráadásul egy nagyon klassz, hangulatos ligetben helyezkedik el. Jövő nyáron például itt fogjuk bemutatni Moliére Don Juan-ját címszerepben a Kusturica egykori társulatában játszó Jakab Tamással, akinek partnerei olyan fantasztikus művészek lesznek, mint például Csákányi Eszter, Kulka János és Bodrogi Gyula. Szintén Itt mutatjuk be Bocsárdi László rendezésében Brecht Koldusoperáját és egy családi mesebalettet, a Hófehérke és a hét törpét is” – sorolta a Szegedi Szabadtéri igazgatója.

Herczeg Tamás azt is elárulta, hogy minden évben kutatást végeznek szociológusok segítségével. “Ebből folyamatosan le tudjuk mérni a közönség igényeit, hogy mely műfajból hány előadást érdemes színpadra tűznünk, és ugyanúgy látjuk a hozzánk érkező közönség demográfiai mutatóit is. Persze ezek után sem követjük szolgai módon a vásárlói igényeket, hanem azokra igyekszünk művészi válaszokat adni. Minden évben próbáljuk egy centivel ‘túlterhelni’ a közönséget. Például 2013-ban nagyon szerettük volna bemutatni Kodály Zoltán Háry Jánosát. Mivel a felmérések ezt nem igazolták vissza, úgy döntöttünk, egy “műfajidegen” sztár meghívásával tesszük népszerűvé az előadást. Így hívtuk meg Gérard Depardieu-t Napóleon szerepére” – mondta az igazgató.

A teljes interjú itt olvasható.

 
 

Kapcsolódó anyagok