Edith és Marlene Pécsett – Főszerepben Stubendek Katalin és Györfi Anna

2018 október 09. kedd, 7:00

A bemutatót október 6-án tartották a Pécsi Nemzeti Színházban, Anger Zsolt rendezésében.

Stubendek Katalin / Pécsi Nemzeti Színház: Edith és Marlene / Fotó: Mihály László

Stubendek Katalin / Pécsi Nemzeti Színház: Edith és Marlene / Fotó: Mihály László

A Pécsi Nemzeti Színház ajánlója:

„Mindig énekelni fogok, és azon a napon, amikor nem énekelek többé, meg fogok dögleni.” /Edith Piaf/

Edith, a tanulatlan, közönséges senki, a csúnya kis veréb a lelkéből szóló hangjával Párizs legfénylőbb csillagává, a sanzon királynőjévé vált. Ugyanazzal az önpusztító szenvedéllyel élt meg mindent: sikert, sikertelenséget, szerelmet, csalódást. Marlene a fegyelmezett katonacsaládban felnövő, zeneiskolát végzett előkelő lány hűvös profizmussal érte el a világhírnevet. Szépségével és eleganciájával mindenkit elbűvölt, gyorsan váltogatta partnereit, a szerelemmel és romantikával kapcsolatos cinizmusát nem titkolta.

Györfi Anna / Pécsi Nemzeti Színház: Edith és Marlene / Fotó: Mihály László

Györfi Anna / Pécsi Nemzeti Színház: Edith és Marlene / Fotó: Mihály László

A fény Marlenén, Piaf áll az árnyékban. Mi lehetett az, ami ezt a két világot, ezt a két ennyire különböző nőt egy életen át összekötötte? Mindketten okkal irigyelhették a másikat, mégsem egymással, sokkal inkább önmagukkal harcoltak.

Stubendek Katalin / Pécsi Nemzeti Színház: Edith és Marlene / Fotó: Mihály László

Stubendek Katalin / Pécsi Nemzeti Színház: Edith és Marlene / Fotó: Mihály László

“A francia Edith Piaf és a német Marlene Dietrich találkozása sorsszerű volt, a XX. század két zsenije szélsőségesen más habitust képviselt: Piaf az önpusztító szenvedély, Dietrich a végletes fegyelem és profizmus útján járt, s hogy kinek volt igaza – azt döntsék el a nézők! Ma nem mernék róluk írni, ilyen őrültségbe csak fiatalon vág bele az ember. Amikor az üres papír fölött ültem, azon töprengve, hogy hogyan is lépjenek színre és szólaljanak meg ezek a csodálatos nők, Piaf dalait hallgattam, és beleborzongtam. Egyet ígérhetek, önök is hallani fogják a dalokat, és önök is borzongani fognak” – írta a darab kapcsán a szerző, Pataki Éva.

Darabont Mikold, Györfi Anna / Pécsi Nemzeti Színház: Edith és Marlene / Fotó: Mihály László

Darabont Mikold, Györfi Anna / Pécsi Nemzeti Színház: Edith és Marlene / Fotó: Mihály László

Negyed százada a Pesti Színházban volt a darab ősbemutatója, ahol Kútvölgyi Erzsébet és Hernádi Judit játszották a címszerepeket. Mészáros Márta akkor először dolgozott ezzel a zenés darabbal, amely Piaf és Dietrich alakjain túl a két nő viszonyát: barátságát, rivalizálását, viszályait is felidézi. Azóta a filmrendező többször állította színpadra ezt a művet Európa számos pontján Csehországtól Lengyelországig.

Györfi Anna / Pécsi Nemzeti Színház: Edith és Marlene / Fotó: Mihály László

Györfi Anna / Pécsi Nemzeti Színház: Edith és Marlene / Fotó: Mihály László

A Pécsi Nemzeti Színház előadását Anger Zsolt rendezi, Edith Piaf szerepében Stubendek Katalint, Marlene Dietrichében Györfi Annát láthatjuk. A további szerepeket Darabont Mikold és Vidákovics Szláven alakítja.

Stubendek Katalin, Györfi Anna / Pécsi Nemzeti Színház: Edith és Marlene / Fotó: Mihály László

Stubendek Katalin, Györfi Anna / Pécsi Nemzeti Színház: Edith és Marlene / Fotó: Mihály László

Dalszöveg fordítók: Fábri Péter, G. Dénes György, Reményi Gyenes István, Dr. Liszt Nándor. Zenekar: Bókai Zoltán, Horváth Krisztián, Nagy Balázs, Bánky Géza, Baksa Péter, Kéméndi Tamás. Díszlettervező: Erdős Júlia Luca. Jelmeztervező: Fekete Kata. Zenei vezető: Bókai Zoltán. Rendezőasszisztens: Ahmann Tímea. Súgó: Kodba Dzsenifer. Ügyelő: Markó Rita. Rendező: Anger Zsolt.

 
 

Kapcsolódó anyagok