Látványtér 2016 – Nagy Fruzsina, Bagossy Levente és Khell Csörsz az év tervezői

2017 január 05. csütörtök, 16:04

Nagy Fruzsina Az Év Jelmeztervezője, Az Év Díszlettervezője díjat megosztva Bagossy Levente és Khell Csörsz érdemelte ki.

Tabu kollekció, Nagy Fruzsina jelmeze (fotó: MTI)

A Magyar Alkotóművészek Országos Egyesülete és a Magyar Látvány-, Díszlet- és Jelmeztervező Művészek Társasága ismét megrendezte a LÁTVÁNYTÉR 2016 szakmai kiállítását, amelynek ünnepélyes finisszázsát és díjátadóját január 5-én tartották a FUGA – Budapesti Építészeti Központban.

A szakmai díjakat Csanádi Judit díszlettervező, a Magyar Képzőművészeti Egyetem rektora adta át. 17 órától pedig Khell Zsolt díszlettervező beszélget Bányai Tamás világítástervezővel
munkáiról és a színpadi világítás lehetőségeiről.

A kiállítás megtekinthető: 2017. január 8-ig.
Helyszín: FUGA – Budapesti Építészeti Központ (1052 Budapest, Petőfi Sándor utca 5.)

Boldogtalanok – Bagossy Levente díszletterve (Pécsi Kamaraszínház)

A kiállítás kurátora, Balla Ildikó szavaival a LÁTVÁNYTÉR 2016-ról:

Az idei tárlat, mely sorban a hetedik, kivételesen gazdag és igényes válogatás az elmúlt színházi évad legsikerültebb színpadi vízuális alkotásaiból. Közel száz pályamű, látvány-, díszlet- és jelmezterv, makett, előadás fotó, videofelvétel, illetve filmrészlet, valamint bábok, maszkok, elkészült jelmezek, és még sok más meghatározó látványelem, jellegzetes tárgy, bútor, kellék és installáció látható a magyar látvány-, díszlet- és jelmeztervező művészek reprezentatív szakmai kiállításán 2016. december 9-től 2017. január 8-ig a FUGA (Budapesti Építészeti Központ, 1052 Budapest, Petőfi Sándor utca 5.) L termében.

A Pál utcai fiúk – Khell Csörsz díszlete (Vígszínház) – Fotó: Gordon Eszter

A tárlat átfogó és rendkívül színes képet nyújt a kortárs magyar színház képző- és iparművészeti aspektusáról, vízuális kísérleteiről és uralkodó irányzatairól. Ebben az évben talán a szokatlanul nagyszámú és kivétel nélkül kiváló makett kelti a legnagyobb érdeklődést a látogatók körében. Ezek a miniatűr három dimenziós színpadképek, melyekkel a nagyközönség szinte soha máshol nem találkozhat, híven tükrözik alkotójuk eredeti, még megalkuvás mentes elképzelését, a nagyvonalú, lendületes gesztusok, illetve az aprólékos, gondos kidolgozottság mögött felsejlik a gazdag gondolati tartalom, lebilincselő élményt nyújt a tárgyi világ és tér költészete, a magával ragadó atmoszférateremtő erő és a magas színvonalú mesterségbeli tudás. A kitűnő makettek nézőkre gyakorolt hatását jelentősen növelik a remek fotók és folyamatosan játszott előadás részletek.

A kiállított jelmezek esetében a szellemesség és a játékosság a legszembeötlőbb. A ruhákban és fejdíszekben megnyilvánuló néha szelíd, máskor kevésbé szelíd iróniát leginkább az egymástól távol eső stílusok merész keverésével, szokatlan anyaghasználattal, váratlan díszítésekkel, meglepő formákkal, elképesztő színekkel, de mindenképpen részletgazdag kidolgozással érzékeltetik az alkotók. Talán egy kicsit tágasabb térben, nagyobb perspektívából még jobban érvényesülnének ezek a színpadi látványt és karaktert meghatározó darabok.

 
 

Kapcsolódó anyagok