Ki tartja el/fenn/ki a művészetet? – Beszélgetést rendeznek a Werk Akadémián

December 5-én 18.30 órakor egy harminc éve tisztázatlan kérdésre keresi a választ a Werk Akadémia Művészeti menedzser képzése.

Maradjunk annyiban – Dokumentumfilm készült Szalai Krisztáról

A Színház- és Filmművészeti Egyetem televíziós műsorkészítő hallgatója, Trencsényi Ádám Szalai Kriszta színművészről készített dokumentumfilmet.

Perspektíva-e ma a színházi pálya? – Novák Eszter, Törőcsik Franciska és Olasz Renátó válaszolt

Mekkora egy osztályfőnök és egy színház szerepe a pályakezdés szempontjából? Lehet-e tudatosan karriert építeni? Perspektíva-e ma a színházi pálya? 

Lengyel Anna dramaturg: “Az exhibicionizmusnál mélyebb vonzalom köt a színházhoz”

“Lázadó természet vagyok” – mondja a Budapesten született, 49 éves dramaturg, fordító, rendező.

“Minden benne volt a pakliban” – Lackfi János volt D. Tóth Kriszta vendége

Lackfi János író-költő szeret mindenhol ott lenni, ami hét évvel ezelőtt kis híján az életébe került. A rengeteg munka mellett egy családi ház építkezése is nyomta az energikus író vállát, nem csoda, hogy a szervezete jelzett: „most már elég”.

“Nyugodj békében, Drága Editkénk!” – Kiss István sorai Barabás Edit halálára

Kiss István, a kaposvári színház kelléktárvezetője búcsúzik a teátrum korrepetítorától, Barabás Edittől.

Izsák Lili: “Legyen a látvány pimasz!”

Az Örkény Színház A hattyú című előadásának jelmezeiért a színikritikusok díjára jelölték, de a darab díszletét is ő tervezte. Izsák Lilit a Revizor kérdezte.

Végh Ildi, Vági Eszter és a Behívó – Kulisszavideó a Katonából

A Katona József Színház Láthatatlan Társulat című videós sorozatának legújabb részében Vági Esztert és Végh Ildit mutatják be, akik évek óta csodálatos elhivatottsággal vezetik a Katona színházpedagógiai programját, a Behívót.

Több száz drámát tett online elérhetővé a Színház folyóirat

A színházi lap több évtizeden át jelentetett meg majdnem minden számához drámamellékletet.

“Ne legyen a nevem Kisspista, ha nem írom meg a kellékesek igaz történetét” – Interjú

Gimnázium után jelentkezett a Színművészetire, de a második rostán kirúgták. 1989 augusztusában ment a Csiky Gergely Színházba, és jelentkezett csoportos szereplőnek. Nem vették fel, és azt mondta Babarczy igazgató úrnak, hogy akkor ott marad “akárminek”. A kelléktárban volt üres hely… aztán ott ragadt.

Kultúrtörténeti könyvvel és új arculattal jelentkezik a kecskeméti színház
Kultúrtörténeti kiadvánnyal és arculatváltással ünnepeli a Katona József Színház Kecskemét várossá válásának 650., valamint a színház 122. évfordulóját. A színháztörténeti albumot és a teátrum új imázsát kedden mutatták be a nyilvánosságnak.
Bábterápiás workshopot tart Kiss Ági a PIM-ben

Kiss Ági 2005 óta alkalmazott módszere, a Háromlépcsős Barboncás Bábterápia egymást követő, egymásra épülő szakaszokból áll.

“Mindig a határok feszegetése érdekelt” – Nagy Fruzsina jelmeztervező válaszolt

Főként német nyelvterületen dolgozik magyar rendezőkkel, a divatbemutató jellegű catwalk koncert műfajának egyik kitalálója. Nagy Fruzsina jelmeztervezőt a HVG kérdezte.

Háy János: “Csak annak a művészeti alkotásnak van értelme, ami megrendít”

Ahhoz képest, hogy ő az egyik legtermékenyebb és legnépszerűbb kortárs szerző, a gimnáziumban megbukott magyar irodalomból. Cirka 40 évvel később olvashatjuk a regényeit, a verseit, megnézhetjük színházban a drámáit. Háy Jánost Kurucz Adrienn kérdezte.

Perspektíva-e ma a színházi pálya? – Választ keres a Jó kérdés Novák Eszterrel, Törőcsik Franciskával és Olasz Renátóval

A szeptemberi és az októberi Jó kérdés összekötő kapcsa lehetne az Aranyélet – a harmadik évadát kezdő sorozatban Ónodi Eszter játssza Olasz Renátó édesanyját – vagy a Swing – az énektrió tagjait Ónodi Eszter és Törőcsik Franciska mellett novemberi vendégünk, Csákányi Eszter alakították –, de ezt a véletlent inkább tekintsük a meglepőnek és megerősítőnek, mint tudatosnak.