“A kitartás a legfontosabb”- Az örökség három gyerekszereplője mesélt

Schwechtje Mihály rendezésében februárban mutatták be Az örökség című darabot a Jurányiban. Az előadás három gyerekszereplőjével, Dömötör Abigéllel, Kadét Bertalannal és Szeles Katalinnal beszélgetett a Jurányi Latte szerepeikről, a próbákról és arról, szeretnének-e színészek lenni.

“Egy kicsit karcosabb, vadabb dolgokra vágytam” – Interjú Tóth Ildikóval

Harmadik nekifutásra vették fel a Színművészetire, Szinetár Miklós osztályából szerződött a Radnóti Színpadhoz, majd az Új Színháznál folytatta. Négy éve a székesfehérvári Vörösmarty Színház tagja.

Társas-játékok hete a MU Színházban – Interjú a szervezőkkel

Ötödik alkalommal rendezi meg a MU Színház az OPEN Közösségi- és Részvételi Színházi Fesztivált november 11-16. között. A hat napig tartó programsorozaton most nem előadásokon, hanem közösségi alkotásokon, társas-játékokon vehetnek részt a látogatók.

“Egyszerre voltunk írói, színészei, rendezői a darabnak”

A Hagyaték című darabot Alice Miller világhírű gyerekpszichológus és fia, Martin Miller történetéből készíti rendhagyó módon a Láthatáron Csoport.

„Szeretek az utcán sétáló balerina lenni” – Interjú Felméry Lilivel

Ősszel kezdte 10. évadát a Magyar Állami Operaházban, előtte a neves Vaganova Akadémián és a londoni Royal Ballet Schoolban is tanult. Egyszerre kapott szerződésajánlatot Londonban és Budapesten, de nem hezitált: hazajött.

“Nem feltétlenül egy dráma a színházcsinálás kiindulópontja” – Interjú Ördög Tamással

A Dollár Papa Gyermekei harmadszor lép fel a dunaParton: Ördög Tamás rendezővel külföldi kapcsolatokról, eltérő reakciókról és fordítási problémákról is beszélgettünk.

“Azért játszik az ember, hogy kimondja a belső történeteit” – Interjú Béres Attilával

„Azért csinál előadást, azért játszik az ember, hogy valahogyan kimondja a belső történeteit” – vallja Béres Attila, aki a tatabányai Jászai Mari Színházban rendezte meg Joe Masteroff, John Kander és Fred Ebb musicaljét, a Cabaret-t.

“…csodálatos lehet ebbe négy színésznek és nekem beleugrani!” – Székely Kriszta, Czakó Julianna és Nádasdy Erika válaszolt

Október elején mutatták be a Miskolci Nemzeti Színház Játékszínében Edward Albee: Nem félünk a farkastól c. darabját Székely Kriszta rendezésében. Vele és a darab Martha-jával, Nádasy Erikával és Honey-jával, Czakó Juliannával beszélgetett a Pótszékfoglaló.

“A bábszínház mindig is a szívem közepében marad” – Interjú Törőcsik Eszterrel

A Manna Matiné minden hónapban egy új független bábművészt vagy társulatot mutat be a B32 Új bábszínház Újbudán programjában.

“Mindig a becsületes emberektől lehetett és lehet tanulni” – Villáminterjú Cseke Péterrel

A rendszerváltás évében írta Schwajda György a Ballada a 301-es parcella bolondjáról című színművét.

Elviszlek magammal – Rudolf Péter D. Tóth Krisztával utazott

Hatvanadik születésnapja előtt néhány nappal a színházból vitte haza D. Tóth Kriszta Magyarország egyik legnépszerűbb színész-rendezőjét, Rudolf Pétert.

“Van egy ősi ellentmondás…” – Interjú Rajkai Zoltánnal

Október 12-én, szombaton mutatták be Michael Haneke A fehér szalag c. drámáját a Katona nagyszínpadán Ascher Tamás rendezésében. A darab főszereplőjét, a Tanítót játszó Rajkai Zoltánt kérdezte a Pótszékfoglaló.

“Mélyen hiszek az alkotás erejében” – Interjú Kustárné Almási Zsuzsanna bábművésszel

Szeptembertől látható Kustárné Almási Zsuzsanna “Égrejárók” című kiállítása a Vojtina Bábszínházban. A debreceni teológus, alkotóművész saját gondolatait idézve arra tette fel az életét, hogy „égrejáró” legyen, azaz kutassa, keresse az Égiek üzeneteit, és ha meghallja, továbbadja másoknak is. A Fabula et Figura Műhely tagjaként ezt a bábjáték segítségével és erejével teszi.

“Minden egyes előadás jutalom” – Interjú Szabó Zolával

Szabó Zolával beszélgettünk indulásról, improvizálásról.

“A tájkép igazsága” – Interjú Alexis Lathammel

A Scallabouche Társulat improvizációs színház, amelynek fő célja, hogy gondolkodásra késztesse a nézőt. A Going Home című előadásban, amely most október 26-án és 27-én látható a Jurányi Inkubátorházban, a társulat olyan kérdésekre keres választ, hogy miként lehet külföldiként beilleszkedni a magyar társadalomba, vagy elfogadni más kultúrákat.