A Chicago Kosik Anitával és Zsigmond Emőkével debütált Nyíregyházán

2018 január 21. vasárnap, 10:16

Szőcs Artur rendezésében január 20-án mutatták be Nyíregyházán a Chicago című musicalt. A nagyszabású előadás premierjét teltház várta. A Chicago a zenés színház egyik alapműve, a Kander – Ebb szerzőpáros világszerte játszott, sok ezer előadást megért zenés darabja.

A nézők két felvonás erejéig részt vehetnek a revük, dzsessz, csillogás és bűnözés világában, ami nem csupán a korabeli, de a mai celeblét hamis létéről is hű és szatirikus képet fest. A Chicago a zenés színház egyik alapműve, a Kander – Ebb szerzőpáros világszerte játszott, sok ezer előadást megért musicalje bűnről, bűnösökről, áldozatokról és tettesekről, a showbusiness, a hírnév és manipuláció csillogó és rémisztő világáról.

Egy kultikus musicalről:

A darabot a világ különböző színpadain állandóan játsszák, többek között a hazai színházak is évről évre műsorra tűzik, és töretlen sikert arat szókimondó szövegével, magával ragadó zenéjével. 2002-ben több Oscar-díjjal jutalmazott film is készült belőle, most pedig a nyíregyházi nézők is megismerhetik ezt a táncosnőkkel teli, dzsessz-szel fűtött, fülledt történetet, melynek két főszereplője a bájos, törékeny Roxie, aki a sztárságért és csillogásért akár ölni is hajlandó, és a revücsillag Velma, a címlapok pillanatnyi királynője, aki egy tettenérés miatt hidegvérrel kivégzi férjét és húgát.

Ezután mindketten a híres ügyvéd, Billy Flynn kegyeit akarják megszerezni, mivel egyedül csak ő képes a pert megnyerni és a hölgyek címlapokra juttatásával kiszabadítani őket… Az egyik lány gátlástalansága fűti a másikét, és a recept működik, a világ felfigyel és drukkolni kezd. De ez a figyelem becsapós: hőseink sikereit éppoly rajongással fogadná, mint csúfos bukását… A show, a bulvár és a valóságos bűnök világa varázslatos és mocskos szenzációvá keveredik össze, de a lányok feje fölött lebegő halálbüntetés veszélye nagyon is valós…

A siker, a bűnhődés és a következmények nélküliség borzongató történetét a húszas évek füstös, sötét és bársonyos jazzmuzsikája meséli el.

A rendező, Szőcs Artur szavaival:

“A darabválasztáskor nem csak az számít, hogy mit tartunk jónak, és nekünk mi tetszik: figyelembe kell vennünk azt is, hogy a társulat mire képes. Úgy láttuk, hogy a nyíregyházi művészek megértek erre a feladatra: el tudják játszani, énekelni és táncolni a darabot.” – mondta.

Szőcs Artur hozzátette: “A történet a múlt század húszas éveiben játszódik, azaz közel száz éve, mégis vannak az életünknek olyan területei, ahol azóta sem sikerült előrelépni. A két női főszereplő börtönben ül, ám onnan kikerülve a média felfuttatja őket: koncerteket szerveznek nekik, sztárrá válnak, tömeghisztéria veszi őket körül – ez nap mint nap megtörténik Magyarországon is. Vannak olyan országok, ahol már évtizedekkel ezelőtt betiltották a valóságshow-kat, nálunk pedig a virágkorukat élik. Ahhoz, hogy valaki címlapokra kerüljön, és uralja a híreket, semmit sem kell tennie, csak bevonulnia egy villába. Az ismertséghez nem kell sem tudás, sem teljesítmény, miközben művészek százai dolgoznak nagyon sokat és nagyon jól úgy, hogy a szűkebb közönségükön kívül alig tud róluk valaki. Én elítélem ezt a világot és a magam eszközeivel harcolok is a népbutítás ellen.”

Szőcs Artur

A főbb szerepekben Kosik Anitát, Zsigmond Emőkét, Czvikker Lillát, Nagyidai Gergőt, Kuthy Patríciát, Tóth Zolkát, Horváth Margitot láthatják. A musical koreográfusa Kocsis Andrea és Lukács Ádám. A díszletet Ondraschek Péter tervezte, a jelmezeket Kovács Andrea jegyzi.

Forrás: Móricz Zsigmond Színház, Kelet-Magyarország

 

 
 

Kapcsolódó anyagok