“A Dog Story utazás az emberek érzelmi világában” – Villáminterjú Szirtes Tamással

2018 május 20. vasárnap, 7:00

Május 19-én mutatták be a Dog Story című, négyszereplős musical comedy-t a Játékszínben, a darabot Európában és Magyarországon most láthatják először. A romantikus, zenés előadás rendezőjével, Szirtes Tamással beszélgettünk.

A produkció főszereplője egy kutya, ám az előadás mégsem kizárólag a házikedvencről szól, sokkal inkább mai rohanó világunkra hívja fel a figyelmet, melyben meg kell tapasztalnunk a biztonságot, az elköteleződést, a pihenést. Szirtes Tamás rendező többek között arról is mesélt, miért szereti a kutyákat, és hogy találtak rá az Off-Broadway musicalre.

– A Tanár úr kutyás vagy macskás?

– Kutyás vagyok, bár sajnos most már nincs kutyám, de volt két rottweilerem és imádtam őket. Egyszerűen úgy éreztem kutyával tökéletesen más az élet. Olyan típusú érzelmeket, kötődéseket, felelősségeket hív elő az emberből, melyek egyrészt komoly terhek, másrészt hihetetlenül megjutalmazza mindazokat, akik elvállalják azt a pluszt, amit egy kutya adhat.

Szirtes Tamás a próbán, Fotó: Juhász G. Tamás

– A Dog Story nem is kifejezetten a kutyáról, sokkal inkább az elköteleződésről szól?

– Igen, egy trendi, modern világról, ahol az önzés mindent felülír, ahol a másik ember iránti felelősségvállalás megoldhatatlan, hát még egy állat iránti… Tulajdonképpen ez látszólag egy kutya-történet, de valójában utazás az emberek saját érzelmi világában.

– Hogy talált rá a nemrég bemutatott Off-Broadway előadásra?

– Debreczeni Júlia színházi ügynöksége ajánlotta Bank Tamás igazgatónak, akinek nagyon megtetszett és én is nagy örömmel vállaltam. A Dog Story könnyű darabnak tűnik, miközben mély mondanivalóval bír: a kimondott vagy kimondatlan érzelmi sivárságról mesél, az elmagányosodásról, a kapcsolatteremtés nehéz és göröngyös útjáról. Szembesít minket a saját életünkkel.

– Miközben a musical comedy műfajára a rengeteg nevetés is jellemző.

– Benne van a musical könnyedsége, játékossága, csillogása, de van mélye. Rendkívül igényes a zenéje is, tele fülbemászó dallamokkal, ugyanakkor vígoperai tercettek, kvartettek színesítik. Sokféle, a szituácóknak megfelelő zenei stílust használ.

– A nézők gyakrabban találkoznak itthon nagy, Broadway-szintű produkciókkal. A kisebb, intimebb térben, hogy valósul meg egy klasszikus musical?

– A műfajjal szemben támasztott nézői elvárások, – a látvány, a mozgás, az ének és a színjátszás teljessége – nem csorbulhatnak, ezeknek egy kis musicalnek is meg kell felelnie. A tér ugyan kisebb a Játékszínben, ezért nagy tánckar és kórus nem szerepel a Dog Story-ban, de a szakmai igényei nem kisebbek, sőt.

Dog Story a Játékszínben / fotó: Juhász G. Tamás

A Dog Story május 19-én érkezik a Játékszínbe, a produkció főszerepeiben Solti Ádámot, Nagy Balázst, Foki Veronikát, Török Annát, Puskás Petit, Sándor Dávidot, Tóth Angelikát láthatják.

A musical koreográfiáját Tihanyi Ákos jegyzi, a jelmezeket Rományi Nóra, a díszletet Kovács Yvette Alida tervezi. A fordítást Bárány Ferenc és Puller István, számos nagysikerű musical fordítópárosának köszönhetjük, többek közt a Mamma mia! is az ő alkotásuk. A darab zenei vezetője Gulyás Levente, az énekesek felkészülését Köteles Géza és Furák Péter segíti.

A Dog Story című musical ősbemutatóját 2014-ben Floridában tartották, majd 2016 novemberében New Yorkban is bemutatkozott Off Broadway-produkcióként. Eric H. Weinberger és Gayla D. Morgan musicalje Magyarországon először a Játékszínben látható.

A premierről képekben:

Vass Kata / Színház.org

 
 

Kapcsolódó anyagok