Alföldi Róbert: “Az Armel Opera Festival színházat csinál”

2017 június 12. hétfő, 7:45

Június végén kezdődik a 10. Armel Opera Festival Rufus Wainwright Prima Donna című operájának magyarországi bemutatójával. Alföldi Róbert rendezőt a Librarius kérdezte.
A Librarius cikkéből:

Alföldi Róbert az interjúban elárulta,zenei általános iskolába járt, a zongorakivonat-olvasás most sem okoz gondot számára, de a partitúraolvasás nagyobb feladat, több idő kell a megtanulásához. “Mindenesetre nem jövök zavarba a kottától” – tette hozzá.

Havas Ágnes és Alföldi Róbert az Armel sajtótájékoztatóján (fotó: Színház.org)

Havas Ágnes és Alföldi Róbert az Armel sajtótájékoztatóján (fotó: Színház.org)

“Mindig is szerettem volna operát rendezni, és Havas Ágnes, az Armel igazgatója teremtett olyan helyzetet, hogy rendezhettem is. Neki köszönhetem, hogy bekerültem ebbe a zárt műfaji világba. Számomra nagyon fontos a zene, olyan emeltséget ad, ami különös és különleges lehetőségeket kínál, és az opera iszonyúan komplex műfaj. Azt, amit mostanában mondunk, hogy a színház a komplexitás felé halad, az opera eleve magában hordozza. Magától értetődő a zene, a szöveg, az ének, a színészi játék, a mozgóképek, a videók összessége” – hangsúlyozta a rendező.

Szerinte azért fontos az Armel fesztivál, mert színházat csinál, az egyik fő célja az, hogy a kortárs operabemutatók valódi színházi élménnyé váljanak. “Az elmúlt években voltak olyan tapasztalataim, hogy egy csomó ember, aki nem szereti az operát, azokat előadásokat, amiket az Armelen csináltunk, szerette. És színházként szerette. A varázsfuvola Londonban, Szegeden, Budapesten, az ARTE csatornán elsősorban mint színház volt sikeres. Szegeden például többen látták, nagyobb siker volt, mint az évad operett-előadása” – mondta Alföldi Róbert.

A teljes interjú itt olvasható.

 
 

Kapcsolódó anyagok