Lőrinczy György: “A társulatnak azt mondtam, másfajta színházat fogunk csinálni”

2017 november 24. péntek, 10:05

A következő hónapokban bemutató és felújítás is szerepel a Budapesti Operettszínház műsorán. Többek között az újdonságokról és arról is mesélt Lőrinczy György főigazgató a Népszavának, hogy mi történik Kerényi Miklós Gábor rendezéseivel. Lapszemle.

Lőrinczy György a Népszavának adott interjújában kiemelte:Pályám során eddig személyesen nem találkoztam a zaklatás fogalmával. Nem tudtam, milyen ez, és most mégis begyűrűzött az életembe. Az elején sok mindent másként láttam, mint ahogyan most látok. Nagyon nehéz volt például néznem a csodálatos A Notre Dame-i toronyőrnek az ügy kirobbanása utáni első szériáját. Minden gesztus és szó más értelmet kapott. Érzelmileg nehéz volt, de az én feladatom most, hogy hideg fejjel, racionálisan vezessem az intézményt.”

Lőrinczy György

Arra a kérdésre, mi történik most az Operettszínházban, így felelt: “Folytatjuk a belső vizsgálatot, amelynek a teljes kommunikációját és jogi részét kiszerveztük egy ügyvédi irodának. Pszichológusokat kértünk fel, hogy a társulat tagjai szükség esetén hozzájuk is fordulhassanak, azok a dolgozók pedig, akik úgy érzik, hogy sérelem érte őket, ha szeretnék, az ügyvédnél letétbe tehetik a vallomásaikat, így megőrizve az anonimitásukat. Ily módon csak az esetleges elkövető fogja megismerni a nevüket, az iroda pedig el tudja látni sértetti képviseletüket az esetleges bírósági eljárásokban. Nekünk az ügyvéd annyit mond ilyen esetben, hogy van X ügy, és javaslatot tesz a további lépésekre. Ha lesz is ilyen, én akkor sem fogom ismerni a részleteket. A konkrétumok nélküli pletykákat le kell zárnunk. Lényegileg: az Operettszínház igazgatósága szeretne a jövőben a művészi munkára, az újratervezésre koncentrálni. Mi ezentúl nem nyilatkozunk erről az ügyről, a továbbiakban ez az ügyvédi iroda dolga lesz.”

Budapesti Operettszínház

Lőrinczy György azt is elárulta, hogy nagyon érdekes, a művészeknél mennyire működik a show must go on. “A társulatnak azt mondtam: másfajta színházat fogunk csinálni, mert olyat, mint eddig volt, nélküle úgysem tudnánk” – fejtette ki. Elmondta, hogy jövőre lejár a megbízatása, ősszel pályáznia kell, ezért úgy döntött, a következő pályázat beadásáig nem lesz betöltve a művészeti vezetői poszt, melyet korábban Kerényi Miklós Gábor látott el.

“Jelenleg Makláry László főzeneigazgató, Bodor Johanna balettigazgató, Dinyés Dániel első karmester és Lőrinczy Attila vezető dramaturg végzi a művészeti vezetési feladatokat a színházban. Ehhez a csapathoz meghívtunk egy tanácsadói testületet – ez lett a főigazgatói tanácsadói testület –, amelynek tagjai külsősök, tehát megbízási szerződéssel dolgoznak. Ők Székely Kriszta és Béres Attila rendezők, Silló István, Bolba Tamás karmesterek és Galambos Attila dramaturg. Ennek a csapatnak a feladata segíteni abban, hogy megmaradjon az eddigi művészeti színvonal, emellett pedig közösen új dolgokat találjunk ki” – tette hozzá.

A teljes interjú ITT olvasható

Rebecca

Mire számíthatunk az Operettszínházban?

Tavasszal bemutatják a Mohácstól Los Angeles-ig című Jávori Ferenc-Fegya szerzői estet, amelyben a szerző több darabjából hallhatunk részleteket mindig változó fellépőkkel. Lesz új bemutató is, méghozzá márciusban: Bella Máté és Karafiáth Orsolya Macskadémon című darabja Hegedűs D. Géza rendezésében, címszerepben Szemenyei Jánossal, és olyan művészekkel, mint Peller Anna és Oszvald Marika. Felföldi Anikó közelgő kerek születésnapja alkalmából új díszlettel újítják fel az Amerikai komédiát.

Az évben elsőként újévi operett gálára várják a nézőket, amely után először a Grammy-díjas komponista, Lévay Sylvester és a szövegíró Michael Kunze musicalje, a Rebecca érkezik a nagyszínpadra. Ebben az előadásban tér vissza “Én” szerepében gyermeke születése után Dancs Annamari. Az előadás természetesen februárban is látható.

Aki az ünnepi időszakban nem tud eljönni karácsonyi musicalre, az Isten pénzére, januárban még bepótolhatja az élményt. A Charles Dickens legendás kisregényéből készült megindító és tanulságos történetet az év első hónapjában összesen öt alkalommal tűzik műsorra.

Dorian Gray

Doran Gray és Kékszakáll – két új premierre is készülnek:

Január 19-én mutatják be a Kálmán Imre Teátrumban Várkonyi Mátyás, Ács János és Gunar Braunke Oscar Wilde kultikus regénye alapján írt musicaljét, a Dorian Grayt, méghozzá az Amerikai komédiát is jegyző Réthly Attila rendezésében. A gazdag, gyönyörű és naiv fiatalember színpad után kiáltó történetének címszerepében Kocsis Dénest láthatják, a partnerei pedig Homonnay Zsolt, Csengeri Attila, Gubik Petra, Janza Kata, Kalocsai Zsuzsa, Dézsy Szabó Gábor, Papadimitriu Athina, Braga Nikita, Petridisz Hrisztosz lesznek.

Izgatottan készülnek a februári operett bemutatóra is: A feleségeit sorra fogyasztó, veszedelmes Kékszakáll történetét a Katona József Színház rendezője, a Színikritikusok Díjával is jutalmazott Székely Kriszta állítja színpadra, aki korábban Kreatív kapcsolatok című kamaraoperát rendezte a Kálmán Imre Teátrumban. Jacques Offenbach sodró lendületű és színes operettjében váratlan és humoros szemszögből ismerhetik meg a “házasodógép” figuráját.

Egy primadonna titkaiba nyerhetnek betekintést a februárban látható zenés beszélgetésen, amelyen Domonkos Zsuzsát látják vendégül pályakezdésének 45. évfordulója alkalmából. A beszélgetést operett műsor is színesíti majd.

Forrás: Népszava, Budapesti Operettszínház

 
 

Kapcsolódó anyagok