Óceánia. 20.. évben?? Tizennyolc évvel ezelőtt két gyermek - egy fiú és egy lány - eltűnt. A gyerekek megszöktek a Nagy Testvértől. A rendszer ellenségnek nyilvánította a szökevényeket, - létezésük nyomát eltörölték, és legközelebbi hozzátartozóiknak úgy kellett tovább élniük, mintha a gyerekek soha nem léteztek volna. Néhány nappal ezelőtt a lány apja és nővére, a fiú anyja és a gyerekek tanára titokzatos csomagot kaptak. Mind a négyüket letartóztatták. A Szeretet Minisztérium törvényszéke előtt be kell számolniuk az eltűnt gyermekekhez fűződő kapcsolatukról.
Az előadás során a közönség és a színészek egy tárgyalás aktív résztvevőivé válnak, amely az új technológiáknak köszönhetően lehetővé teszi, hogy befolyásolják a cselekmény menetét, vállalva a Nagy Testvér szerepét. A közönség szavazásától függ, hogy melyik szereplőt milyen sorrendben hallgatják ki. A nézők döntései befolyásolják a játék lefolyását. A történet szerkezete és dramaturgiája és az új technológiák közötti összhangnak köszönhetően a néző átélheti az elnyomó, autoriter államban való létezés szabályait és mechanizmusait. A szavazással a nézők olyan felelősséget vállalnak, amelyet a való életben nem szívesen tennének. Megtapasztalják, milyen érzés lehet egy tipikusan tekintélyelvű, elnyomó világ manipulációjának kitéve döntéseket hozni. Minden látszólag független és szabad választás azt jelenti, hogy a totalitárius rendszer szabályai bedarálják az egyéni döntéseket.
KATARZYNA MINKOWSKA video és színházi rendező, díszlettervező. Tanulmányait a varsói Aleksander Zelwerowicz Színházi Egyetemen és a varsói Képzőművészeti Egyetemen végezte. 2021-ben MLODA POLSKA nemzeti ösztöndíjban részesült.
Több fesztiválob is bemutatta műveit: Generation After 5. Showcase (Varsó, Lengyelország); Internationales Festival für Junges Theater FURORE (Németország); 23. Theater Confrontations (Lublin, Lengyelország), valamint 2020-ban a Sopot Non-Fiction Dokumentumfilm Fesztiválon. Több fiatal rendezői fórumon is elismerésben részesült (ZAiKS - díj és TR pályakezdő díj), a fiatal lengyel színház feltörekvő csillaga, a TR Warszawa "Stream" előadásainak rendezője. A poznańi lengyel színház " kritikusai és közönsége egyaránt nagyra értékelték a „Cudzoziemka" és az "Orlando. Bloomsbury" előadásait a krakkói Nemzeti Színházban.