Amikor 2019 áprilisában a VI. MITEM-en A fa című produkciójával vendégszereplő Odin Színház előadása után odaléptem a könyvpultjuk mellett álló Eugeniohoz, ő felvett az asztalkáról egy tisztes méretű kötetet, és büszkén odanyújtotta nekem: „János, ez a tiéd! Az új könyvünk, benne több mint ezerötszáz képpel.” Nem sokkal előtte adtuk le a kiadónak a Színházantropológiai szótár (Barba-Savarese: A színész titkos művészete – színházantropológiai szótár, L’Harmattan / KRE, Budapest 2020.) fordítását, és máris kezemben tartok egy újabb művet. Ott helyben átpörgettem a kötetet, tele volt szebbnél szebb fotókkal, ábrákkal. A színház öt kontinense, ez állt a borítóján. „Ez valami útikönyv?” - kérdeztem. „Igen.” - volt a válasz. Éreztem, hogy dolgom lesz vele az elkövetkezendő években.
Az egyik fordítójaként jó szívvel ajánlhatom az olvasónak - legyen az akár laikus, akár szakma béli -, hogy fogadják vezetőjükké Eugenio Barbát és Nicola Savaresét ezen a különleges színházi turnén. /Regős János/