A Csárdáskirálynő a szokásos főúri és bohém szereplőivel, szerelmes bonyodalmaival és fülbemászóan édes dallamaival maga volt és lett a könnyedség emlékműve. Sokáig az „Éljen a szerelem!” címet szánták neki. A háború árnyékában született, bemutatóját sok minden nehezítette, mégis leírhatatlan siker volt, hiszen alkalmas volt arra, hogy javítsa a közhangulatot. Pontosan azt üzente, amire az adott pillanatban a legnagyobb szükség volt, hogy az élet szép és a világ voltaképpen egy nagyon jó hely.
A mű körüli izgalmakat tovább fokozták a történetben felfedezhető áthallások az uralkodó családdal kapcsolatos korabeli pletykákkal, és ha ez nem volna elég, a Woodehouse-nak tulajdonított mondás szerint ez a Kálmán-operett „minden idők legjobb zenéje". A különlegesen gazdag kiállítású produkció visszanyúl a sok átdolgozást megélt mű eredeti, 1916-os, Gábor Andor-féle magyar változatához, 2019 szeptemberétől látható a Budapesti Operettszínházban hármas szereposztásban, a Kossuth-díjas Vidnyánszky Attila rendezésében.
Vidnyánszky Attila (Beregszász, Ukrajna, 1964. március 8. –) Kossuth- és Jászai Mari-díjas kárpátaljai származású magyar színházi rendező, filmrendező, a Beregszászi Illyés Gyula Magyar Nemzeti Színház (Kárpátaljai Megyei Magyar Drámai Színház) alapítója. Munkássága során sajátos, a naturalista-realista színházi hagyományokkal és a polgári színház esztétikájával is szembehelyezkedő, különleges színpadi nyelvet hozott létre, melyet ő a „költői színház” terminussal határoz meg.
1985-ben bölcsészdiplomát szerzett az Ungvári Állami Egyetemen, magyar–történelem szakon. 1992-ben rendezői diplomát szerzett a Kijevi Állami Karpenko-Karij Színház- és Filmművészeti Egyetemen, emellett 1990-től egészen 1997-ig színészmesterséget oktatott az intézményben.
1992-ben alapító igazgatója volt a Beregszászi Illyés Gyula Magyar Nemzeti Színháznak, melynek 1993-ban művészeti vezetője lett, napjainkban pedig főrendezőként segíti a színház munkáját. Magyarországon 1999-től állított színpadra darabokat. 2004-től egy évig a Magyar Állami Operaház vezető rendezője volt. 2006 januárjától a debreceni Csokonai Színház művészeti vezetője, 2007 áprilisától ugyanitt megbízott igazgató 2013-ig. 2013 óta a budapesti Nemzeti Színház igazgatója.
2011-től a Kaposvári Egyetem címzetes egyetemi tanára, 2013–2020 között művészeti rektorhelyettese, 2012-2017 között osztályvezető tanár a színművész szakon. 2020-tól a Szent István Egyetem Rippl-Rónai Művészeti Karán rektori megbízott. 2020. augusztus 1-től a budapesti Színház- és Filmművészeti Egyetemet fenntartó alapítvány kuratóriumának elnöke.
Nős, hat gyermek édesapja. Kezdeményezésére született meg a Madách Nemzetközi Színházi Találkozó (MITEM) 2014-ben. A Színházi adattárban regisztrált bemutatóinak száma: 90.