Vörösmarty Mihály sosem láthatta művét színpadon megvalósulni. Álmában sem gondolta, hogy ekkora utat jár be a darab az elmúlt másfél évszázadban. Ahogy álmában sem sejtette Csongor, hogy Tündével megtalálja a szerelmi beteljesülést. Csongor és Tünde nagy akadályok elé került. Ahogy a róluk elnevezett mű is, hiszen nagy népszerűségre tett szert az iskolákban és színházakban egyaránt. Meghatározta a romantikáról alkotott elképzelést a magyar nyelvterületen és kötelező klasszikussá vált a társadalom szemében.
Ez nagysága mellett terhet is jelent, főleg a mindenkori színházcsinálókra. Egy olyan megvalósítás irányába szeretnék elmozdulni, ami a mű tiszteletben tartása mellett képes újszerű elemeket tartalmazni, amelyek a színház pillanatnyi igazságát és időtlenségét erősíthetik meg. A verses szövegek mélyebb dimenziót szeretném feltárni az alkotókkal olyan módon, hogy érezhetővé váljon az emberi dráma és a nyers költészet, a zsigeri játék és az álmokat felidéző képzelet, az örökérvényű klasszikus és az újító színház varázsa. (Sardar Tagirovsky)
Sardar Tagirovsky Kazanyban (Oroszország) született 1985-ben. A kilencvenes évek óta él Magyarországon. Színészetet tanult a Shakespeare Színművészeti Akadémián, a Budapest Bábszínház stúdiójában bábszínészként szerzett képesítést, majd a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetemen szerzett diplomát színházrendezői szakon, Bocsárdi László osztályában. A Sztanyiszlavszkij-Strasberg módszert tanulmányozta Budapesten és Rómában, Paolo Antonio Simioninál. Aktívan részt vesz színházi kísérletekben és alternatív színházi kezdeményezésekben, valamint rendszeres szervezője, illetve társszervezője különböző színészmesterség workshopoknak.
Első hivatalos színházi munkája, a Sepsiszentgyörgyön rendezett Meggyeskert, a 2015-ös POSZT-on elnyerte a közönségzsűri, három színésze pedig a legjobb alakításokért járó díjat. 2016-ban, Erdélyben megkapta a 35 év alatti rendezőknek adható Játéktér-díjat. 2016-ban, az általa rendezett Molière: Úrhatnám polgár című előadás öt díjat kapott a Magyar Színházak XXVIII. Kisvárdai Fesztiválján, 2018-ban, szintén Kisvárdán, három díjat nyert el a Chioggiai csetepaté című előadása, illetve ez a produkció kapta a Kritikusok díját is 2018-ban, a legjobb zenés/szórakoztató előadásként. 2017-ben Őze Lajos-díjjal tüntették ki a Gyulai Várszínházban a Zongota című előadás kapcsán, 2018-ban Mátyás Irén-emlékdíjat kapott a legjobb rendezésért, az Álom újratöltve című előadásért. 2019-ben a POSZT versenyprogramjában szerepelt Dosztojevszkij: Idióta című rendezése, amely két díjat hozott el a fesztiválról. A Harag György Társulatnál rendezett Raszputyin című előadását 2020-ban két díjjal jutalmazták a Magyar Színházak Kisvárdai Fesztiválján (legjobb férfi főszereplő és és legjobb társulati munka díja).
Sardar Tagirovsky a 2021/2022-es évadtól kezdődően a Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulatának alkalmazott rendezője.