A történet kultikus: egy természettudomány szakos hallgató úgy dönt, hogy embert teremt. Tanulmányozza, megöli az állatokat, és anatómiai részeket szerez a holttestekből. A kísérlet váratlan sikerrel kecsegtet: megszületik a Lény, szép és erős. Alkotója azonban kétségbeesik. Fél tőle. Miért? Ez a regény igazi rejtélye: miért reagál Frankenstein úgy, ahogy teszi, miért nem büszke a munkájára? Rájövünk, hogy a szerző, Mary Shelley sem teljesen elégedett vele. Valójában egész életében tagadja és lebecsüli munkájának irodalmi értékét és saját érdeklődését. Örülnie kellene az általa létrehozott remekműnek, és ehelyett mindent megtesz azért, hogy kisebbítse az érdemeit. Miért? A Lény maga a Könyv.
A darab fonákját mutatja annak, ahogyan Mary Shelley munkásságára és felkavaró alkotására tekintünk. Ez a produkció egy olyan időszakról idéz fel, amikor nőnek és művésznek lenni komoly probléma lehetett, amikor az asszony elborzadt saját magától, ha gyerek helyett könyveket szül, vagy együtt él egy férfival, anélkül, hogy összeházasodnának. Egy olyan korszakról szól a darab, amikor az Alkotó félt a Teremtménye zsenialitásától, és arra kényszerül, hogy folyamatosan igazolja ambícióinak nagyságát. Vezeték nélküli fejhallgatók, virtuális terek, valódi színészek és holografikus avatárok segítségével az előadás egy álomszerű utazássá válik a regénybe, és egyben a szerző emlékeibe, aki összetéveszti magát Dr. Frankensteinnel, a Lénnyel, a Művel, valamint a visszaemlékező szereplőkkel.
Ivonne Capece rendező, színésznő és előadóművész. 2015-ben megalapította a "(S) Blocco 5 Centre for Research Training and Theatre Production and Company"-t, amelyhez a következő évben csatlakozott Micol Vighi díszlet- és jelmeztervező. A Capece-Vighi páros színházi kifejezésmódokkal kísérletezik. A frontális látószögű és szövegre épülő színház felől inkább a fizikai színházi előadásokra és a happeningekre helyezi a hangsúlyt. Ikonikus, vizuális, esztétikai megközelítésből indulva ki.
Harsány és lírai dialógusokból dramaturgiáját ütközteti, gyakran esszéisztikus anyagokból dolgozik, és amely az "emberi kromatizmusról" szóló művekben csúcsosodik ki. 2020-ban mutatták be a 20/20 című produkciót, amely emléket állít a 100 év különbséggel lezajlott Olaszországot megrengető katasztrófáknak a Vörös Biennium és a Pandémiás Biennium korszakának. Az előadás létrehozását a Regione Emilia Romagna finanszírozta, Walter Valeri, Dario Fo asszisztense közreműködésével. A 20/20 Emilia Romagna Call for Memory 2020 felhívás győztese, a 2021-es Alcide Cervi Fesztivál döntőse.
2022 októberében mutatták be Frankensteint a produkció az európai PlayOn! projekt égisze alatt jött létre. - Új történetmesélés a nézőket is bevonó digitális technológiákkal.