A Crumbs (Morzsák) c. előadás azt követően született meg, hogy Monika Wachowicz találkozott egy katowicei fogolytábor női fogvatartottjaival, amikor a művésznő első önálló performance-át, a V-t adta elő náluk. Ez az élmény annyira élénken megmaradt Wachowiczban, hogy úgy döntött, újraéli az egészet: ezúttal csendben, ugyanakkor azokat az érzéseket is bekapcsolva a performance-ába, amelyeket egy októberi lengyelországi női sztrájk utcai tiltakozásai során tapasztalt.
Mindig is azt akartam, hogy egyszer csak szembetaláljam magam a totális és közvetlen cselekvés ideájával, amely „intravénásan” hatol belém, akár egy injekció vagy egy harapás során a méreg. A színpadi munkám során folyton úgy szerettem volna gondolkodni és cselekedni, ahogy egy NŐNEK kell. Most ez a NŐ, akár lánya valakinek, akár egy nővér, egy szerető, egy anya, most Ő a TEST, a TEMPLOM. Aki elpusztíthatatlan.
MONIKA WACHOWICZ, színésznő, színházi instruktor, színésztréner és programmenedzser. A Katowicei Cogitatur Színháznál kezdett el dolgozni, ill. tagja volt a dániai Cantabile 2 Színháznak is. Filozófia szakon végzett a Katowicei Sziléziai Egyetemen, ill. a Lart Stúdió színészképzésén, Krakkóban. Alapító tagként (Marcin Herich-hel közösen) részt vesz a Teatr A Part minden produkciójában és művészeti projektjében, valamint társszervezője a Teatr A Part Előadó-művészeti Fesztiválnak is. A Teatr A Part színészstúdiójának tanára. Előadásaival bejárta szinte az egész világot. 2016 óta vezeti a Wachowicz Body and Emotions Studio-t, melynek keretében kidolgozta saját művészeti módszerét. 2019 szeptembere óta a Művészet az Életért Alapítvány elnöke. A krakkói PWST Nemzeti Színházművészeti Akadémia wrocławi intézetének tanára; színészmesterség-órákat tart a II. és III. éves hallgatóknak. 2021 júniusa óta működik együtt a wrocławi Grotowski Intézettel, mint kurátor, főként az alábbi performance-okban: ’Kereszteződések’; ’Nők a performatív művészetek részeként’.
JAROSŁAW FRET, a Teatr ZAR alapítója és vezetője, színész, színházi rendező. A Grotowski Intézet igazgatója, a krakkói PWST Nemzeti Színházművészeti Akadémia wrocławi intézetének tanára, valamint a 2016-os Wrocław – Európa Kulturális Fővárosa kurátori testületének elnöke és színházi programjainak szervezője. 1999 és 2002 között kulturális expedíciót szervezett Grúziába, Örményországba és Iránba, a keleti kereszténység liturgikus zenei hagyományainak legrégebbi formáit kutatva. A következő években a Teatr ZAR színészeivel közösen expedíciókat szervezett az Athos-hegyhez (Görögország), Szardíniába, Korzikára, Örményországba, Törökországba és Izraelbe. A Teatr ZAR számára négy előadást rendezett. A Teatr ZAR Gospels of Childhood (Gyermekségevangéliumok) c. triptichonját Chicagóban, Los Angelesben, San Franciscóban, Athénban, Belgrádban, Edinburghban, Firenzében, Madridban, Párizsban,
Nagyszebenben, Kairóban, Újdelhiben és Szöulban is bemutatták. 2013 novemberében készítette el az Armine, Sister című előadását, amelyhez speciális zenei kompozíciót és különleges színpadi architektúrát dolgozott ki. Előadásokat tart és workshopokat vezet Lengyelországban és külföldön egyaránt. Díjai és kitüntetései: Legjobb Új Zenés Színház – a Teatr ZAR-ért a Los Angeles Times-tól (2009); Wrocław város Színházi Díja a Gospels of Childhood c. triptichonért (2010); Total Theater Award for Physical/Visual Theater és ’Herald Angel’-díj az Edinburgh Fringe Fesztiválon (2012). Számos lengyel és nemzetközi projektet indított el és koordinált a Grotowski Intézetben, így pl. a 2009-es Grotowski-évet, a Masters in Residence-t, a The World as a Place of Truth Nemzetközi Színházi Fesztivált és a 2016-os Wrocław-i Színházi Olimpiát.