„A Rúth könyve című darabot édesanyám története ihlette. Anyám lengyel bevándorlóként érkezett Argentínába 1934-ben, hogy feleségül menjen apámhoz. Akárcsak a legendás bibliai Rúth, ő is idegenek között élte le az életét. Egy húga kivételével, akinek szintén sikerült a háború előtt Argentínába emigrálnia, anyám egész családja - a szülei, a nővére és a bátyja - a Holokauszt áldozata lett. Anya ritkán mesélt nekünk a varsói életéről, a családjáról. Számára a múlt túl fájdalmas beszédtéma volt. A valós eseményeken alapuló irodalmi művekhez hasonlóan, egyes események itt is valósak, mások a képzelet szülöttei.
Az előadás több egy anyámról szóló életrajzi vázlatnál: megpróbálom bemutatni benne, mekkora bűntudat gyötri a háború karmai közül kimenekülő, de családjukat hátrahagyó túlélőket. A darabbeli Rúth Alzheimer-kóros, ezért csak a múltjának távoli részleteire képes visszaemlékezni. Ezek közé tartozik három énváltozata is, akiket jelenlegi énje nem ismer fel.
Ezt az egészet egyedül Anya látja. Eredetileg spanyolul írtam a darabot, de az emlékeimben megszólaló hangok jiddisül beszéltek. Rendkívül hálás vagyok Maia Morgensternnek és az Állami Zsidó Színháznak, hogy a Rúth könyvét különös és csodálatos anyanyelvemen, a mameloschen-en állították színpadra." (Mario Diament)
2017 - Színház- és filmművészeti interdiszciplináris tanulmányok PhD, UNATC (rendező szak - Liviu Ciulei)
2008-2010 - Színházrendezői mesterdiploma, Univ. Prof. Dr. Alexa Visarion, UNATC
2004-2008 - Színházrendezői alapdiploma, Univ. Prof. PhD Alexa Visarion, UNATC "IL Caragiale"
Kiemelt rendezései:
Daniel Oltean: 50 másodperc, Nemzeti Színház, 2018
Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére, Andrei Muresanu Színház, Sepsiszentgyörgy, 2018 (rendező és díszlettervező)
Georg Büchner: Leonce és Léna, Unteatru, 2018
Elise Wilk: Papírrepülők, Radu Stanca Nemzeti Színház, Nagyszeben, 2017
William Shakespeare: Szentivánéji álom, Fani Tardini Drámai Színház, Galati, 2017
Martin McDonagh: A párnaember, Act Theater, 2015; az előadás elnyerte a Martin McDonagh Nemzetközi Fesztivál (Perm, Oroszország, 2018) és az ArtOkraina Nemzetközi Fesztivál (Szentpétervár) díját.
John Patrick Shanley: Kétely, Maria Filotti Színház, Brajla, 2014
Shakespeare Összes Rövidítve, Lipscani Színház, 2014
Hanna Azoulay Hasfari: Yom Kippur, Északi Színház, Szatmárnémeti, 2014 (rendezés és díszlettervezés)
Hogyan tanultam meg vezetni, Teatrul de comedie, 2013
William Shakespeare: Julius Caesar, Godot Cafe Theater 2012
Ilf-Petrov: Aranyborjú, ArCuB, 2011
Bullets over Lipscani, Woody Allen, Godot Cafe Theater 2011
Frank Wedekind: A tavasz ébredése, Kisszínház, 2008 (rendező és díszlettervező)
John Osborne: Dühöngő ifjúság, Teatrul de comedie, 2008
Díjai:
A legjobb előadás díja, A párnaember, Undercloud Színházi Fesztivál, 2016
Legjobb rendező, Bullets Over Lipscani, Független Színházak Nemzetközi Maratonja - Bukarest Fringe, 2012.
Legjobb rendező, "Comedy Cares about the Young", Dühöngő ifjúság, 2008
Irodalmi munkássága:
A drog, novella, in: Star, 2001.
"Cuento mexicano", novella, in: "Vasile Voiculescu" Bodzavásári Országos Irodalmi Fesztivál folyóirat, 2003
Főszerkesztő, "The Paper Man" folyóirat, Gheorghe Sincai Elméleti Líceum, Kolozsvár, 2001-2002.