Csehov drámái a szerző szerint is alapvetően mindig komédiák. Bár a Sirály tragikusan végződő történet, első olvasata mégis komédia. Mindenki végzetesen másba szerelmes, így mindenki boldogtalan, de a történet legalább annyira komikus, mint amennyire tragédiába illő.
A mű mélyebb, összetettebb tartalma a művészi-alkotói személyiség bonyolult mélységeit világítja át kegyetlen őszinteséggel. A mindenáron művészi alkotást létrehozni kívánó szándék, s a művészi produktum, a művészlét utáni kínzó vágy lélekanalízise a dráma valódi alapmotívuma.
Csehov kétségei, vajúdó töprengése az emberi kapcsolatokról, tehetségről, színházi értékekről, alkotásról, alkotói folyamatokról, életünket és színházi mindennapjainkat is alapjaiban érintő gondolatok.
Színházi világunk-szakmánk szakadozottsága, izlésbeli alapellentéteink, tragikusan kiüresedő színházi tartalmak, a katarzis fájó hiánya ünnepelt előadásokból – számomra mindez fájdalmasan sikolt ki Csehov művéből, figyelmeztető üzenetként korunk „színházcsinálói” felé.
Blaskó Balázs 1953-ban született Budapesten. 1976-ban diplomázott a Színház- és Filmművészeti Főiskola színész szakán, ezt követően, túlnyomórészt vidéki, meghatározó társulatoknál dolgozott, többek között Debrecenben, Kecskeméten, Veszprémben. 1988 óta Egerben él, a Gárdonyi Géza Színházban játszik és rendez. Felesége Saárossy Kinga színművésznő, két gyermeket neveltek fel.
1994 és 2011 között az egri nyári színjátszás újraindítása érdekében létrejött Agria Játékok Nonprofit kft., az Agria Nyári Játékok Szabadtéri Színház alapító tagja, ügyvezető igazgatója. 1989–1993 között a Gárdonyi Géza Színház Színészképző Stúdiójában művészi beszédet és színészmesterséget tanított. 1996 és 1999 között Eger város rendezvényigazgatója volt. 2003 –ban a Színház- és Filmművészeti Egyetem Doctor of Liberal Arts képzésén abszolutóriumot szerzett. 2011. február 1. óta az egri Gárdonyi Géza Színház igazgatója. 2014-ben Jászai Mari díjjal tüntették ki.
Szakmai elismerések: