TIMUĽAK
A KETTŐ című új produkcióban Lukáš Timuľak koreográfus Boris Hanečka divattervezővel és Henry Vega zeneszerzővel közösen azt vizsgálják, hogyan lehet az egyének ötleteit kreatív szinergiákba illeszteni. A két táncos tánca a kapcsolat, az elválaszthatatlanság és az erők kifejezése.
LIANG
Az egyfelvonásos tánc impresszió, a Mormogás egy természeti jelenség művészi tükre, amelyben a vonuló madárrajok lenyűgöző képződményeket hoznak létre az égen. Edwaard Liang olyan mozgási feszültséggel tükrözi a zene dinamikáját, amely a tömeg biztonságát kereső, tolongó madarak energiáját másolja. Az együttes gördülékeny mozgása feloldódik négy rövid duett mulandóságában.
DAVIDSON
Az új helyzetekhez való alkalmazkodás emberi képessége, valamint a fiatal és tehetséges táncosok lelkesedése befolyásolta Craig Davidson koreográfiai gondolkodását az Entropy 2021-es megalkotása során. Ez egy alkotói szemlélet jelenünkről, az idő folyásáról és érzékeléséről, a mindennapi életről, amely különböző körülményekkel és különböző érzelmi állapotokkal szembesít bennünket.
NOVITZKY
Az Extravaganza koreográfiai motívuma a divat jelensége, a nyitottság és a kreativitás tere, valamint az átfedések megtalálása a táncban. Az alkotókat zeneileg, művészileg és fizikailag a 90-es évek kultikus divatja ihlette meg a kontrasztos színek, anyagok és szabások robbanásszerű terjedésével.
Lukáš Timuľak
Szlovák koreográfus az előadóművészet és a film területén dolgozik. A Pozsonyi Tánckonzervatóriumban (Szlovákia) és a monacói Académie de danse classicique Princesse Grace-ben végzett tanulmányai után 1997-ben csatlakozott a Les Ballets de Monte Carlo-hoz.
2000-ben került a Nederlands Dans Theaterhez. Koreografált számos társulatnak szerte a világon, többek között az NDT, a Göteborg Ballet, a Balé da Cidade de São Paulo, a Royal Swedish Ballet, a Staatsballett Hannover, a Lyon Opera Ballet számára. A Szlovák Nemzeti Színház számára készítette a Real Time és a TWO című balettet.
A filmezés iránti érdeklődése miatt intenzív tanulmányokat folytatott a New York-i Filmakadémián, ami megerősítette rövidfilmek és dokumentumfilmek vágói és rendezői képességeit. 2004 óta Peter Bilak tervezővel dolgozik együtt a kortárs tánc új koncepcióival kapcsolatban. 2017-ben létrehozták a Make Move Think alapítványt az interdiszciplináris művészeti együttműködés érdekében.
Roman Novitzky
A Pozsonyi Balett Konzervatóriumban szerezte táncdiplomáját, ahol 2003-ban végzett. Hat évig a Szlovák Nemzeti Balettben táncolt, majd 2009-ben csatlakozott a Stuttgarti Baletthez. 2011/12-es évadban előléptették demi-szólistává, 2013 /14 -s évadban Szólistának, 2015 szeptemberében pedig Principal táncosnak. A 2022–2023-as szezontól Roman Novitzky a Stuttgart Balett rezidens művésze.
Repertoárján John Cranko, Kenneth Macmillan, John Neumeier, George Balanchine, Maurice Béjart, Glen Tetley, Hans van Manen, Jiří Kylián, Wayne McGregor és Jorma Elo művei is szerepelnek. A nemzetközileg elismert koreográfusok, mint Mauro Bigonzetti, Edward Clug, Marco Goecke, Christian Spuck és Demis Volpi kifejezetten neki készítettek szerepeket.
Roman Novitzky 2012-ben koreografálta első balettjét a híres Noverre-Society Fiatal Koreográfusok estjére. Második munkája a Noverre-Society számára 2013-ban – Are You as Big as Me? – olyan sikeres volt, hogy azonnal bekerült a Stuttgart Ballet repertoárjába, ahol kultikus slágerré vált. Később a Szlovák Nemzeti Színház repertoárjának része lett, és Daniil Simkin, Leonid Sarafanov és Daniel Camargo is táncolta a tokiói „Princes of Ballet” gálán. 2014-ben és 2016-ban Novitzky további két művet készített a Noverre-Society számára – Cello contra bass, szintén a Stuttgarti Balett műsorára került. 2018-ban nagy sikerrel készítette első darabját a Stuttgart Balett számára: Under the Surface. Két évaddal később megalkotta az Impuls-t és az Everybody Needs Some/Body-t a Stuttgarti Balett számára. A Dance Europe's Critics' Choice 2020-ban az Everybody Needs Some/Body című koreográfiáját a „Legjobb premier” kategóriában díjazták. 2022-ben a Fashion Ballet´22 projekt részeként létrehozta az Extavaganzát a Szlovák Nemzeti Balett számára.
Roman Novitzky emellett a Stuttgarti Balett egyik hivatalos fotósa is. Fényképei megjelentek nemzetközi táncművészeti magazinokban, könyvekben, műsorokban és német újságokban, valamint a Stuttgart Balett reklámkampányaiban. 2018 nyarán megjelent első könyve, a The dancing view.
Edwaard Liang
Edwaard Liang, a New York City Ballet és a Nederlands Dans Theater egykori táncosa, koreográfusként szerzett nemzetközi hírnevet. Az elmúlt évtizedben a Bolsoj Balett, a Houston Ballet, a Joffrey Ballet, a Kirov Ballet, a New York City Ballet, a Pacific Northwest Ballet, a San Francisco Ballet, a Shanghai Ballet, a Singapore Dance Theatre és a Washington Ballet számára készített műveket.
A tajvani Tajpejben született és a kaliforniai Marin megyében nőtt fel. Mr. Liang öt évesen kezdte táncképzését a Marin Balletnél. Az School of American Balletben végzett tanulmányai után 1993-ban csatlakozott a New York City Ballethez. Ugyanebben az évben a Prix de Lausanne Nemzetközi Balettversenyen díjazott lett, és elnyerte a Mae L. Wien-díjat. 1998-ra szólistává léptették elő. 2001-ben Liang csatlakozott a Tony-díjas Fosse Broadway-szereplőihez. Fosse-beli előadását később országosan közvetítették a PBS Great Performances sorozatában – „Dance in America: From Broadway: Fosse”, majd DVD-n is megjelentették. 2002-re Liangot Jiri Kylian felkérte, hogy legyen tagja az elismert Nederlands Dans Theatre 1-nek.
Miközben az NDT 1-gyel táncolt, Edwaard Liang felfedezte a koreográfia iránti szenvedélyét és szerelmét. Mióta koreográfusként debütált, műveit tánctársulatok adták elő világszerte, és számos díjat nyert koreográfiájáért, köztük a 2006-os Országos Koreográfiai Versenyen.
2013-ban Liang urat a BalletMet művészeti igazgatójának nevezték ki, ahol továbbra is koreografál új műveket hazai és külföldi társulatok számára. 2017-ben Emmy®-díjat kapott a Vaulted című rövid táncfilmjéért. 2018-ban új balettet készített Roberto Bolle-lal a Világgazdasági Fórum éves találkozójának megnyitójára Davosban, Svájcban.
Craig Davidson
Az ausztrál születésű koreográfus, Craig Davidson az Új-Zélandi Tánciskolában tanult. A 2022-es diploma megszerzése után Dinna Bjorn felkérte, hogy csatlakozzon a Finn Nemzeti Baletthez. Később a Flandriai Királyi Balettben táncolt, ahol Kathryn Bennetts művészeti vezetésével szólistává léptették elő. Itt a Dance Europe Critic's Choice-díjjal jutalmazta a férfi táncos legkiemelkedőbb teljesítményéért William Forsythe Impressing the Czar című filmjében nyújtott teljesítményéért. 2003-ban a Tanz Luzerner Színházzal dolgozott, a következő évadban pedig csatlakozott a drezdai Semperoper Balletthez.
Táncosként számos szólista szerepet tolmácsolt. Olyan koreográfusokkal dolgozott együtt, mint William Forsythe, Jiří Kylián, Mats Ek, David Dawson, Wayne McGregor, Jacopo Godani, Nicolo Fonte, Jorma Elo és Alexander Ekman. Koreográfusként világpremiereket készített a Flandriai Királyi Balett, a Junior Ballett Zürich, a Ballett Dortmund, a Queenslandi Balett, a Nyugat-ausztráliai Balett, az Atlanta Balett és a Ballet Idaho számára. Davidson válogatott műveit nemzetközi szinten a Royal Ballet London, a Ballet de l´Opéra de Pairs, a Semperoper Ballett, a Ballett Zürich és a Szlovák Nemzeti Balett vezető táncosai adták elő.
Emellett Davidson részt vett a Kim Brandstrup által vezetett Királyi Operaház koreográfiai kezdeményezésében, a Dancelinesben és a New York-i Koreográfiai Intézetben, amely a New York City Ballet filiáléja.