Ha nem Dionüszosz tiszteletére vonulnának fel gyalázatos fallikus himnuszt énekelve, akkor igen szégyenletes dolgot művelnének.
Hérakleitosz A tánc és a táncosok neve is khorósz, és ahol előadják: üres kör az agóra közepén.
Orkhésztra: tánctér a rituális, nem narratív tánchoz.
Egy-egy mítoszbeli jelenetet énekelnek és táncolnak el, de nem meseszerűen felidézve, hanem valóban megélve, és ennek ősereje mámorító hatással jár a körbe gyűlt szemlélőkre. A színész későbbi ötlet eredménye, Theszpisz találta ki, hogy pihentető szüneteket biztosítson a kar számára. A tragikhósz kecskeének, vagy kecskének énekelt dal, nem tudni. Minden Dionüszoszért van. Minden Dionüszoszról szól! De mi maradt ebből? Először az ünnepet felejtettük el, azután az ünneplés módját. Maradtak a csodálatos szépségű irodalmi művek, és mindenekelőtt a színházi eszköztár.A szakrális művészet szabályai szerint működő tragédia lényege talán nem is a vallási témában, hanem a formák térbeli elrendezésében ragadható meg. Ennélfogva, mi a tragédia karának elrendezésére összpontosítunk. Nem a szöveget próbáljuk elemezni, hanem a kar alakzatát és eredetét: az éneket, a táncot, a teret, az időt.Elég összhangban beszélni és szinkronban mozogni?A gyakorlat az ellenkezőjét bizonyítja: minél egyszerűbb a mozdulat és a hang, annál tisztábban látszik a bennünket a többiektől elválasztó szakadék. Mintha a mozdulatok megsokszorozódnának és a levegő megtelne szavakkal, hogy ez elfedje a mindannyiunkban rezgő ritmikus erőhöz kapcsolódás nehézségét.
Bármilyen fennkölt a koreográfia és a többszólamúság, csupán a kollektív hang, légzés, mozgás leromlott változata.
A kar egyetlen hang, egyes szám első személyben.
Kollektívává nőtt karakter.
Világlélegzésben megnyilvánuló erő.
Senki és mindenki belső energiája.
A kar működését tanulmányozni annyi, mint az emberi lélek mélységeit fürkészni, helyreállítani a színház szent eredetét: a közösségi rítust.
A kar arra tanít, hogy felismerjük magunkat a másikban, és főképp arra, hogy tudjunk egyedül lenni a színpadon.
Egyedül.
A saját titkos sebünkkel.
De úgy egyedül, mint aki "te", és soha nem "én".
Minden színész hozzon saját felszerelést, az alábbiak szerint:
A színészi játék
A május 2-7. között megtartott műhely résztvevői az SZFE hallgatóinak 20 fős csoportja